Good morning Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Onno Frederiks - WaarBenJij.nu Good morning Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Onno Frederiks - WaarBenJij.nu

Good morning Dubai

Door: Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

07 Februari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Goedemorgen leute!

Na een vaarwel vol smart en het verwensen van de tijd tussen afscheid en weerzien hiphopten we als adrenalinejunkies door de douane. Time for some adventure! Natuurlijk hadden we de passende vertraging en die werd vergezeld door een krijsend alarm die als een hellekreet het vliegveld penetreerde. Het zal 's niet he? Pas na enkele minuten lijden en een dozijn aan kleine kinderen die zich in kanon bij het gekrijs voegden, werden we verlost met een orgasmische stilte. Heerlijk!

Onze Airbus A380 was net een fabriek, het is toch niet te geloven! Annabel van Emerates, onze lieftallige stewardess, verblijdde onze vlucht met haar spraakproblemen en onze buurman vertelde in geur en kleur over zijn escapades, want ja, dat doen kerels. Na Kosmo hard uitgelachen te hebben dat hij z'n bier liet vallen, vloog bij mij de rode wijn over de kleren en de mooie roomkleurige stoel. O well. Gelukkig zaten er twinkelende lichtjes in 't plafond!

Met anderhalf uur vertraging betraden we een vliegveld van goddelijke proporties: watervallen en hallen van tientallen meters hoog met enorme zuilen die me deden aan de mijnen van Moria denken. Een plek waar je gemakkelijk kan verdwaald, maar dat werd ons bespaard. Zelfs het pinnen is een avontuur zo om half 3 's nachts in Dubai. Het duurde dan ook even voor we succesvol een flappentappert hadden leeggeplukt. Vervolgens achterin de stadstaxi met meer dan 100km p/u door de stad over een 12 baans weg, langs majestueuze bouwwerken en relatief best bescheiden bouwplaatsen die dan wel weer bezaaid waren met meer dan vijftien hijskranen.

Na betreden van een te chille hotelkamer met keuken en al, waarbij de airco nog niet echt koeler dan 27 graden wilt worden, nog wat midnight shopping (prijzen zijn echt prima te doen!) voor tropische sapjes en een lekker eitje voor morgenochtend. En zoals het een Onno betaamt mag fruit niet ontbreken, yum! De grandeur van Dubai is nu al te voelen en ben dan ook enorm benieuwd naar de grootsheid van vandaag. Gek is 't wel, zo ver weg van jullie allemaal. Eens kijken waar vier uur slaap ons gaat brengen vandaag!

• 08 Februari 2013 - 08:43

Je Moeder:

Lieve zoon,

Wat een avontuur al zo de eerste dag. Ben toch wel een beetje jaloers dit te lezen, al benijdde ik je vliegreis niet en had natuurlijk pijn in mijn buik. Maria hield mij op de hoogte van jullie vertraging en volgde jullie op de voet.
    Geniet vandaag, nu bij jullie 11.30 uur, wellicht aan een heerlijk gezonde lunch met veel fruit voor jou en reis morgen veilig door.
    liefs je moeder